2 weken alweer ! - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sjoukje Alst - WaarBenJij.nu 2 weken alweer ! - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sjoukje Alst - WaarBenJij.nu

2 weken alweer !

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje

02 September 2013 | Argentinië, Rosario

Hoi allemaal !

Ik ben hier nu alweer 2 weken, en ik heb het hier nog steeds hartstikke naar me zin ! Ik heb hier de afgelopen week zoveel gedaan en beleefd dat ik de helft alweer vergeten ben, maar ik zou proberen er een mooi verhaaltje over te schrijven !

Afgelopen week ben ik de hele week naar school geweest. Dit is hoe een normale schooldag eruit ziet:
7.15: begin school, iedereen gaat in rijen staan en dan word er een gebed opgelezen (ik denk dat het een gebed is, ik kan er namelijk geen woord van verstaan) en hierna word de vlag gehezen.
7.30: iedereen gaat naar de klas, en vanaf dan is het alleen maar auwehoeren, niemand let op, de leraar kan schreeuwen wat ie wil, en iedereen is maar een beetje met elkaar aan het praten. Dit bevalt me prima, want van de lessen zelf kan ik toch niks begrijpen en als iedereen praat verveel ik me wat minder.
12.24: vrij van school ! Naar huis toe, wat eten en dan siesta (proberen) te slapen. Of je gaat wat anders doen, zoals wat met vrienden of naar de shopping etc.
19.00: 3 dagen in de week begint op 7 uur savonds de hockeytraining. Deze hockeytraining is echt 10x zo zwaar als in nederland, en duurt ook 2 uur lang. Ik denk dat k straks hartstikke fit weer terug kom in Nederland :)
22.00: avondeten, daarna douchen etc. en om ongeveer 11.30 gaan slapen !
en dat gaat dan zo ongeveer elke dag weer overnieuw. Erg vermoeiend aangezien ik vaak niet aan een siesta toe kom, en ik snachts niet erg lang slaap. Vaak ben ik dan ook de hele dag moe :(

En dan nu afgelopen weekend !! Zaterdag middag vertrokken Elaine, Vir Sofi en ik naar Firmat. Dit is de stad waar de ouders van Elaine (opa en oma dus) wonen. Deze stad bestond dit weekend 125 jaar, en dat moest gevierd worden ! Zaterdag avond gingen sofi, vir en ik eerst wat door de stad lopen. Erg leuk stadje was dat ! Later gingen we ergens wat zitten, en werden we meteen door 5 compleet onbekende jongens uitgenodigd voor een feestje. Hier zijn we uiteindelijk niet naar toegegaan aangezien feestjes hier om 1 uur snachts beginnen en pas om 10 uur sochtends zijn afgleopen. Zondag geluncht met een asado (bbq), dit was erg lekker !! en daarna gingen sofi, vir en ik samen met opa Hector in zijn antieke auto meerijden in de parade. Dit was echt super vet, ik zat voorin en kon alles super goed zien. Daarna zijn we aan de kant van de route gaan zitten en de rest van de optocht gekeken. Hierna was er nog wat theater en nog veel dansoptredens, erg leuk was dit ! Toen dit alles was afgelopen gingen we weer terug naar Rosario, een erg geslaagd weekend was het :)

Oja ! een weekend terug ben ik hier voor het eerst uitgeweest, en wat was dat super vet ! eerst gingen we voorzitten bij een vriendin, en daarna naar de discotheek. De grootste discotheek van zuid-amerika werd mij verteld, en groooot dat die disco was !! Super vette muziek, hele aardige mensen allemaal en een hele mooie ruimte hebben ervoor gezorgd dat ik een geweldige avond heb gehad :)

Oh en nog een ding, vandaag ga ik beginnen met spaanse lessen ! Ik ga 3x in de week 2 uur lang prive-lessen volgen. Ik hoop dat dit ervoor zorgt dat ik het spaans sneller leer !

En dan ga ik nu even een uurtje siesta (proberen) te slapen, en dan daarna mijn eerste les, wish me luck haha !

chaauuuu xxxx

  • 02 September 2013 - 19:30

    Jessie:

    hahaa vet! hoevaak past bruins in die disco???
    xxxxxxxxx

  • 03 September 2013 - 11:37

    Nynke:

    Arme leraar... (die waar zo doorheen wordt gekletst dan he) ;-)
    Succes met de privélessen, dat lijkt me wel pittig!
    Liefs!

  • 05 September 2013 - 16:08

    Oma:

    Ik heb jouw dagboek gelezen en ik begrijp dat je het goed naar 't zin hebt. Maak er maar een mooie tijd van en gedraag je netjes. Heel veel groeten uit de Bijvanckstraat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Rosario

Sjoukje

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 11158

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 10 Juli 2014

Uitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: