Over de helft, en alles veranderd. - Reisverslag uit Paraná, Argentinië van Sjoukje Alst - WaarBenJij.nu Over de helft, en alles veranderd. - Reisverslag uit Paraná, Argentinië van Sjoukje Alst - WaarBenJij.nu

Over de helft, en alles veranderd.

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje

24 Januari 2014 | Argentinië, Paraná

Hoi allemaal ! Hier weer een update uit het mooie en veelste warme Argentinië.

Ik was bij m'n vorige verslag gestopt bij de Graduacíon, dus vanaf daar zal ik nu verder vertellen !

De week voor de kerstdagen ben ik samen met sofi en vir naar het dorpje van de opa en oma gegaan voor een weekje. Het is een super klein dorpje, maar het was echt een geweldige week ! Hier heb ik een weekje mee mogen maken hoe het leven in een dorp is, en dat is toch wel heel anders dan in een grote stad zoals Rosario. Veel feestjes gehad die week, en ook veel leuke mensen ontmoet.

Met de kerstdagen zijn we naar het dorpje van de andere opa en oma geweest, en kerst hier is toch wel heeeeel anders dan in Nederland. Om te beginnen is het hier zo'n 36 graden met kerstmis. Kerstmis is hiet trouwens maar 1 dag, tweede kerstdag kennen ze hier niet, maar daar in tegen doen ze hier wel aan kerstavond. Kerstavond gezellig met de hele familie gegeten, en savonds uitgegaan naar een discotheek in een dorpje dichtbij. De dag erna (eerste kerstdag) heb ik geslapen, en in het zwembad gelegen.

Met oud en nieuw zijn we naar een dorpje dichtbij rosario gegaan waar m'n tante woont. Oud en nieuw samen gevierd met een deel van de familie, maar ze hebben hier wel erg rare gewoontes. Zo moet iedereen 12 druiven voor zich hebben liggen, en als de klok 12 uur slaat moet je die 12 druiven snel achter elkaar opeten. Dit brengt geluk ofzo, ik snapte het verhaal niet helemaal.. Die avond zijn we niet uitgeweest, want op 1 januari was het dan eindelijk tijd om naar Villa Gesell te gaan !!!

Na 11 uur in de bus (en geen minuut slaap) kwamen we dan eindelijk aan in villa gesell. Een klein stadje aan het strand, wat erg bekend is onder de jongeren omdat je er hartstikke goed kunt feesten. Dit hebben we dan natuurlijk ook elke dag gedaan. Mijn dag bestond uit slapen, naar het strand gaan, en feesten. Intotaal waren we met 10 meisjes, en ondanks de nodige drama hebben we het echt geweldig gehad ! Op een van de laatste dagen daar is er alleen wel een groot drama gebeurd. Ik was samen met sofi en vir naar een Newells (voetbalclub) supportersactie. We kwamen samen op het strand met heel veel fans van newells, en liepen vervolgens naar het centrum om daar feest te gaan vieren. Terwijl we allemaal liedjes aan het schreeuwen waren, begon het heel hard te regenen en te onweren. Na de actie toen we thuis kwamen was Elaine helemaal bezorgd omdat we onze telefoon niet oppakten, ze vertelde ons toen dat er 3 mensen waren omgekomen door een blikseminslag, zij dacht dus dat wij dat waren. De bliksem was ingeslagen in een strandtentje, waar op dat moment veel jongeren aanwezig waren. Er zijn 4 mensen omgekomen, jongeren van 16, 17, 19 en 21 jaar oud. Die dag en de dagen erna was de sfeer in het dorp dan ook een stuk minder. Maar goed ondanks dat alles heb ik echt een van de beste vakanties van mijn leven gehad.

12 januari teruggekomen van vakantie, en 16 januari was dan de dag dat ik van gezin zou gaan veranderen. Niet omdat ik problemen had met het eerste gezin, maar omdat dat gezin mij maar voor een half jaar zou 'hosten'.

Ik woon nu bij familie Boeri, in de stad Parana. Deze stad ligt zo'n 3 uur naar het noorden, gezien van rosario. En het is hiet toch wel heeel anders dan in Rosario. Parana is een stuk kleiner, en ook veel mooier. Deze stad ligt (net als Rosario) aan de rivier Parana (vandaar ook de naam van deze stad), maar hier heb je langs de rivier een soort van bergen, en heel veel groen wat dat een heel mooi gebied maakt. Mijn familie hier bestaat uit vader Marcelo, moeder Ileana, zusjes Sofia (17), Emma (13) en Isabella (9). Het is echt een super leuke familie, en ik voel me hier ook meer dan welkom. Sofia is zelf ook op uitwisseling geweest met de YFU naar denemarken. Met sofia ga ik ook naar het centrum toe, en met haar vriendinnen leuke dingen doen. Veel mensen heb ik hier nog niet ontmoet, omdat iedereen op vakantie is, en school nog niet is begonnen. Maar dat komt allemaal nog wel ! Het leven hier is veel rustiger dan in Rosario. In Rosario had ik elke dag wel iets te doen, en was het altijd druk. Hier niet, hier slaap je tot 12 uur, dan ga je eten, dan weer slapen (siesta) en daarna naar het zwembad. En zoals de meesten van jullie wel weten hou ik van slapen, dus het bevalt me hier dan ook prima !

Waarschijnlijk ga ik straks in maart met Sofia mee naar school toe, maar dat is nog niet helemaal zeker (aangezien ik bijna 19 ben en de anderen 17/18). Als dit niet kan ga ik iets doen aan de universiteit, dit moeten we allemaal nog gaan uitzoeken !

Foto's zijn te vinden op m'n facebook !

Chauu, nos vemos xx

  • 31 Januari 2014 - 15:11

    Hella:

    Hoi Sjoukje,
    Gelukkig dat het je goed bevalt bij je nieuwe familie en dat het daar een stuk rustiger is. Even bijkomen van de vakantie :) En wat moet je met die warmte ook anders dan slapen...zzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Paraná

Sjoukje

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 11154

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 10 Juli 2014

Uitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: