Zomervakantie ! - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sjoukje Alst - WaarBenJij.nu Zomervakantie ! - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sjoukje Alst - WaarBenJij.nu

Zomervakantie !

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje

16 December 2013 | Argentinië, Rosario

Zomervakantie, dat betekend hier maar 1 ding: Zon, feest, strand en nog meer zon. Zo is het ondertussen elke dag meer dan 35 graden. Zoals de meesten van jullie wel weten kan ik niet goed tegen hitte, ik kan 40 graden dan ook niet echt op prijs stellen !

Mijn vorige blog is alweer van 2 maand geleden, de tijd vliegt voorbij hier; het voelt alsof ik die blog 3 weken geleden schreef.. In deze 2 maand is er veel gebeurt, waar van ik ondertussen de helft alweer vergeten ben, maar ik zal proberen er een mooi verhaaltje over te schrijven !

22 november, om 6 uur in de ochtend zat ik al in de bus naar Buenos Aires, samen met Elaine ! Dit was een stad die ik echt heel graag wou zien tijdens mijn uitwisseling hier, en was dan ook heel blij dat we er heen gingen. Het was een erg warm weekend, maar dat zijn alle dagen hier dus ik raak er al wel een beetje aan gewend. Die vrijdag hebben we voor 2 dagen een ticket gehaald voor een toeristenbus, die bus brengt je dan naar alle toeristische plaatsen, en als je wilt stap je uit om het wat beter te bekijken, en daarna stap je weer in om door te gaan naar de volgende bezienswaardigheid. Buenos aires is echt een geweldige stad, het doet me erg veel denken aan europa (een mix van barcelona en parijs) en ook waren er super veel mensen, maar dat is normaal in daar. Uiteraard ook nog veel geshopt daar, en maandag om 4 uur weer in de bus terug naar Rosario. Deze busreis was ongeveer 4 uur, voor argentijnse begrippen is 4 uur in de bus niks...

2 weken geleden was hier de graduatción, een feest om te vieren dat je geslaagd bent van school (geen diplomauitreiking want die was pas een paar dagen later). De weken voorafgaand aan de graduación waren nogal hectisch.. Een jurk zoeken, wat moeilijker is dan het lijkt, en daarna ook nog de schoenen, en wat te doen met je haar en je make-up, sieraden, hoe je het beste de foto's kon maken, met wie je samen naar binnen zou lopen, welke muziek er het beste gedraait kon worden, wat je na de tijd zou gaan doen en ga zo maar door... ik heb niet veel meegedaan aan deze gekte, ik liet het allemaal maar over me heen komen :) De mensen hier geven trouwens ook belachelijk veel geld uit aan deze jurken, 1 vriendin had een jurk van 3500 pesos, dat is zo'n 440 euro + nog schoenen van zo'n 100 euro.. maar het was dan ook wel een super resultaat, iedereen zag er geweldig uit ! Pia (ander meisje uit nederland, op uitwisseling in een dorp 2 uur verderop) was hier ook gekomen voor de graduación, en het was echt een geweldige avond ! Om 6 uur was alles afgelopen, en iedereen was natuurlijk lekker dronken. Daarna op straat gingen groepen jongens met elkaar vechten, is erg normaal hier.. Ze gingen vechten omdat een paar liedjes aan het zingen waren voor de central (1 van de 2 voetbalclubs hier in de stad), en dat konden de andere jongens die voor newells (de andere club) niet waarderen.. één jongen werd zelfs zo hard geslagen dat die bewusteloos op de grond viel. Het kan allemaal hier. Toen ze gingen vechten waren ik, m'n zusjes en pia maar snel naar huis gegaan met de taxi, helaas geen afterparty meer..
De dag erna ben ik met pia meegeweest naar haar dorp, en wat een verschil is dat zeg met rosario !!! In rosario zijn er elke dag plannen en veel gestress en ook heel veel drukte. In het dorpje van pia was het rustig, hele dag lekker niks doen. Heerlijk was dat ! Die dagen hebben we aan het zwembad gelegen en een beetje door het dorpje gelopen, en natuurlijk lekker lang uitslapen.

Toen ik weer naar huis ging was ik net optijd voor de diploma-uitreiking, iedereen word dan één voor één naar voren geroepen om z'n diploma in ontvangst te nemen, en als allerlaatste was ik ook aan de buurt ! Ik heb nu ook een diploma haha, vond het wel leuk dat de school dit deed ! Deze diploma-uitreiking was afgelopen donderdag, vrijdag en zaterdag aan het zwembad gelegen, en vandaag naar een voetbalwedstrijd geweest. En wat was dat weer een ervaring.. Het was 40 graden vandaag, en er was 1 tribune in het stadion die de volle 90 minuten in de zon zat, en uiteraard zat ik daar. Ik ben voor newells, net zoals een van mn zusjes. We gingen naar de wedstrijd met het buurmeisje (ook goeie vriendin), de vader van sofi en vir, en een oom. Newells speelde helaas 2-2 gelijk, maar het was wel een erg leuke wedstrijd, ondanks de hitte.

Ondertussen heb ik alweer bijna 3 weken zomervakantie, deze vakantie duurt intotaal ongeveer 3 maand... Vakantie hier betekend alle dagen aan het strand of het zwembad liggen, geen problemen mee want het is veelste heet om wat anders te doen ! Aankomende woensdag gaan we naar het dorp van een van de opa en oma, lekker een weekje rust en niks doen ! Ook is het al bijna kerstmis, daar kijk ik best wel naar uit ! kerst met 40 graden lijkt me alleen wel erg raar... En op 1 januari ga ik op vakantie, met 9 vriendinnen gaan we naar Villa gesell, een week lang feest, strand en niet slapen ! Mijn volgende verslag gaan dan denk ik ook komen als ik terug ben van villa gesell, want de komende weken ben ik veelste druk !

Op een of andere manier kan ik geen foto's toevoegen, maar hiervoor kun je ook terecht op mijn facebook !

Heel veel liefs, y un beso muy grande,
Sjoukje !

  • 16 December 2013 - 18:09

    Nynke:

    Ha Sjouk,

    Leuk, weer een update! Het klinkt wel alsof je het naar je zin hebt daar! Pfieuw, die temperaturen zouden voor mij ook wat te hoog zijn... Maar wel bijzonder om daar kerst te vieren lijkt me!
    Gefeliciteerd met je Argentijnse schooldiploma, toch wel gaaf hoor! En nu maar genieten van die lange vakantie. Heel veel plezier in Villa gesell!

    Groetjes uit koud Nederland,

    Nynke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Rosario

Sjoukje

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 11152

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 10 Juli 2014

Uitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: