Primavera ! - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sjoukje Alst - WaarBenJij.nu Primavera ! - Reisverslag uit Rosario, Argentinië van Sjoukje Alst - WaarBenJij.nu

Primavera !

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje

26 September 2013 | Argentinië, Rosario

Een klein weekje begon de lente (primavera) hier ! Hier hebben we helaas niet veel van gemerkt, omdat het weer niet echt meezat. De afgelopen paar weken was het weer erg wisselvallig, de ene dag 30 graden, en een dag later 6 graden, maar ze zeggen dat dit betekend dat de lente eraan komt !

Ondertussen ben ik hier al weer 5 weken en nog steeds maak ik elke dag nieuwe dingen mee, leer ik nieuwe woorden en ontmoet ik nieuwe mensen. 3 weken geleden ben ik begonnen met spaanse cursus, maar ik merk er nog niet heel veel van, maar dat komt omdat het nu nog vooral basis is zoals grammatica enzo. Maar m'n familie vind wel dat spaans veel beter gaat, dus het helpt toch wel die lessen ! Sinds 2 weken heb ik lessen samen met een meisje uit zwitserland, en dit is erg leuk ! Ze is super aardig, en buiten de lessen spreken we dan ook vaak met elkaar af. Ook spreek ik geregeld af met de meisjes van school, vooral in het weekend. ik ben 'opgenomen' in de vriendinnengroep van me gastzusjes, en dit zijn echt allemaal suuper aardige meisjes ! Ze spreken helaas nauwelijks engels, maar met mijn spaans, en hun kleine beetje aan engels komen we toch een heel eind.

De afgelopen 2/3 weken ben ik niet naar de hockeytrainingen geweest, dit omdat ik daar gewoon te moe voor ben. De trainingen zijn op maandag, dinsdag en donderdag van half 8 tot half 10 en dit is voor mij vaak gewoon te laat. Op dezelfde dagen en zelfde tijden heeft Elaine (gastmoeder) ook volleybal training, en als ze allemaal weer thuis zijn slaap ik meestal al. Eigenlijk ben ik altijd moe, en kan ik de hele dag wel slapen. ik slaap elke dag van ongeveer 23.30 tot 6.45, en dit terwijl ik in nederland elke nacht 9 uur lang sliep.. Vaak heb ik ook geen tijd voor een siesta, en daardoor heb ik savonds geen energie meer over voor hockey. Maar ik heb nu de tijden van de spaanse lessen iets aangepast, en hoop dat ik daardoor nu wel wat meer energie over heb om toch 1 of 2 keer per week naar de trainingen te gaan.

Voor de rest begint alles hier al best te wennen, dus ik weet dan ook niet goed waar ik over moet vertellen..
De afgelopen 3 dagen ben ik niet naar school geweest omdat sofi en vir dinsdag en woensdag een school-handbaltoernooi hadden in een plaatsje een half uur rijden. Gelukkig hoefde ik ook niet naar school toe, hier was ik wel blij mee want alle meisjes in de klas waar ik mee omga waren allemaal handballen ! Op dinsdag ben ik s'ochtends naar de handbalwedstrijden gaan kijken. Die avond zijn clem en ik langs de rivier gaan wandelen, naar het monument om wat foto's te maken en daarna gezellig wat drinken in een cafe. Daarna in de taxi weer naar huis toe. Gisteren (Woensdag) gewinkeld met clem, en daarna ook weer spaanse les. Vandaag geslapen tot 12 uur en straks (je raad het al) weer spaanse les ! En vanavond eindelijk weer een keer naar de training toe !

Met het spaans gaat het gelukkig steeds beter. Als mensen langzaam tegen mij praten begrijp ik super veel. Terug praten gaat ook langzaam iets beter, maar dit is wel erg moeilijk. Als andere mensen tegen elkaar praten, begrijp ik zo goed als niks omdat ze veelste snel praten. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen met dat spaans !

Nou dat was het dan weer voor vandaag, ik zal nog wat foto's proberen toe te voegen! voor foto's kun je ook altijd nog kijken op me facebook :)


Un beso grande, nos vemos !

  • 27 September 2013 - 16:17

    Papa:

    Hoi Sjoukje,

    Ik zie op een van de foto's dat je leren jasje is aangekomen. Da's mooi. Ik hoor van Hugo dat je je hockeysticks nu ook hebt.

    Fijn dat Spaans steeds beter gaat. Het zal tijd nodig hebben.
    Ik neem aan dat het Zwitserse meisje Clem heet?
    Have a good time!

    papa


  • 28 September 2013 - 13:07

    Hella:

    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, en dat het met het spaans steeds beter gaat. Maar wel vervelend dat je steeds zo moe bent! Misschien toch maar proberen een slaap-siesta te houden? Ik neem aan dat de andere meisjes dat toch ook wel doen? Het is hier nog steeds lekker nazomer weer en dit weekend mis je de kermis!!!
    Groetjes, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Rosario

Sjoukje

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 11151

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2013 - 10 Juli 2014

Uitwisseling naar Argentinië

Landen bezocht: